Ny i sporten?

Er du interesseret i at komme ud og køre gokart, så er Viborg Motor Klub det rette sted for dig.
Et af de mål vi har internt i gokart klubben, er at alle skal behandles pænt og vi prioritere at tage særligt godt imod nye kørere. Hvis der er noget vi er særligt stolte af i klubben, er det netop vores sammenhold i klubben. Når visiret lukkes, kører vi race mod hinanden! Og når vi trænger til en pause, er vi lige gode kammerater, uanset hvem der kom først over stregen!

Vi hjælper gerne med rådgivning, i forhold til at købe udstyr, opsætning og instruktion i hvordan man opfører sig på og omkring banen. Også gerne hvordan man kommer hurtigst rundt på banen.
Inden du begynder at investere i en masse udstyr, så anbefaler vi at du kommer og besøger os ude på banen.

Grib gerne fat i den første kører du møder, så skal vedkommende gerne hjælpe dig, eller finde en der kan.

Reglement

Vi anbefaler at inden man erhverver sig udstyr og begynder at køre, at man har læst Reglement 6 fra DASU.
Du kan læse det på følgende link:

Tryk her for at finde guide for nybegyndere

Tryk her for at finde DASU reglement 6 for Karting

Har du spørgsmål?

Vi har i Viborg Motor Klub, flere medlemmer som gerne vil guide dig, der overvejer at begynde at køre kart.
Vi finder helt sikkert også en eller flere, der gerne vil hjælpe dig i gang på banen.

Der findes et mindre hav af forskellige klasser, indenfor kart-sport i Danmark. I VMK køres der primært med Rotax og Formel Yamaha materiel. Hvis du er ny i karting, er det klogt at besøge den klub du ønsker at være medlem i. Ellers kan det ende med at du får købt en gokart, udstyret med en motor, som ikke længere køres med. Mange af de klasser som er listet på DASU’s hjemmeside, praktiseres stort set ikke længere. Hvis og når du skal købe en gokart, er det fornuftigt ikke at spilde dine penge på grej som ikke kører længere.

Så hvis du/i har spørgsmål, mød op på en trænings-dag i klubben eller kontakt en af de nuværende medlemmer i klubben, som hellere end gerne vil hjælpe dig godt i gang.

• Anders Møller, tlf 23390332    Rotax Senior/Rotax DD2
  • Jan Pedersen, tlf 27574100     Formel Yamaha/Rotax DD2
  • Lars Laursen, tlf 25713578      Rotax Senior XL
  • Kim Pedersen, tlf 25333003   Rotax Senior XL/Swissauto 250 cc
VI GLÆDER OS TIL AT SE DIG!